Eix Fabra Virrei

Eix Fabra Virrei

Fabra Centre celebra els 150 anys del naixement de Ferran Fabra i Puig

24 de març de 2016 - Any Fabra

  • Durant tot l'any l'associació de botiguers farà accions per recuperar la figura del personatge que dóna nom al passeig i per revitalitzar el comerç de proximitat.
  • El proper 9 d'abril s'inaugura l'exposició sobre Ferran Fabra i Puig al Centre Cívic Can Basté

La Unió de Comerciants Fabra Centre, que engloba els comerciants del Passeig Fabra i Puig, està preparant per aquest any  un seguit d'accions i esdeveniments per a commemorar els 150 anys del naixement de Ferran Fabra i Puig, prohom barceloní que dóna nom al passeig i a la entitat que agrupa a un total de 40 botigues.

El doble objectiu d'aquestes accions és aconseguir que els barcelonins s'apropin a una zona amb un ampli ventall de botigues especialitzades en un àrea sovint oblidada comercialment  i recuperar la figura d'aquest empresari barceloní, que va ser alcalde de Barcelona i veritable vertebrador de barris com Porta o Vilapicina i la Torrellobeta, a través de la Fabra i Coats, motor econòmic i de cohesió social.

Durant tot l'any (especialment els mesos d'abril, juliol i desembre), davant les botigues dels associats i en els seus aparadors, es realitzaran actuacions i concursos,  així com promocions diverses que han de dinamitzar el comerç al passeig.

Aquest seguit d'actes s'iniciarà el proper dia 9 d'abril amb la inauguració de l'exposició fotogràfica "Ferran Fabra i Puig: industrial, polític i barceloní", on es realitzarà també  una conferència a càrrec de l'Associació d'Amics de la Fabra i Coats. Aquests actes tindran lloc  al Centre Cívic  Can Basté (Passeig Fabra i Puig, 274-276) a partir de les 19 h.

Comerç de proximitat
Aquesta iniciativa sorgeix de la Unió de Comerciants Fabra Centreplantejant-se com  a estratègia per aconseguir atraure més visitants al barri,  especialment barcelonins d'altres barris, amb l'objectiu de mantenir la seva activitat comercial de proximitat i qualitat.

Segons el president d'aquesta associació, Jordi Navarro, "estem convençuts que aquest seguit d'accions commemoratives ajudaran a donar a conèixer millor el nostre barri i la figura de Fabra i Puig" i ha afegit que "necessitem fer accions que ens ajudin a donar a conèixer aquesta zona de la ciutat sovint oblidada i ho farem explicant com vivien els nostres avantpassats fa més d'un segle o fa cinquanta anys, perquè també busquem la implicació dels nostres veïns en aquests actes commemoratius ".

Per a Navarro és molt important portar a terme accions promocionals o culturals, atès que ajuden clarament a la potenciació del comerç de proximitat. Segons dades de l'ICOB del quart trimestre de 2015 -índex que elabora ESADE i Fundació Barcelona Comerç- la recuperació dels principals indicadors  econòmics no estan tenint translació als indicadors que retraten la salut del comerç a Barcelona.

En els últims quatre anys, la facturació pel que respecta al conjunt del comerç de proximitat ha caigut al voltant del 10%. Des de l'inici de la crisi, al 2008, la caiguda encara ha estat més gran. Si analitzem les comparatives trimestrals, la evolució de les dades de nombre de compres i la facturació presenten taxes negatives respecte al mateix trimestre de l'any anterior en tots els trimestres. En el fons, "el comerç de proximitat no fa sinó reflectir la realitat de l'economia de les famílies, a les quals no ha arribat encara la bonança que anuncia les dades econòmiques" i això "explica per què la velocitat de recuperació del comerços de barri és molt més lenta què la del gran comerç o els centres comercials".

A aquesta pressió a la baixa dels ingressos, els comerciants pateixen l'afegit d'uns costos que no han parat de créixer, especialment els energètics: "entra menys gent als nostres establiments, les compres mitjanes són inferiors cada any a les del any anterior i al mateix període no deixen de créixer el que paguem per l'electricitat, el gas o l'aigua", diu Navarro.

En aquest mateix estudi –d'ESADE i la Fundació Barcelona Comerç- es pot veure què els únics moments on les vendes trenquen amb aquesta atonia general, són quan l'activitat comercial es lliga a activitat d'oci i cultura: Black Friday, Ciber Monday… esdeveniments on la gent surt al carrer a gaudir de botigues obertes alhora que gaudeix d'actuacions musicals i degustacions  gastronòmiques.

Malauradament, la incidència d'aquestes iniciatives no arriba al comerç de barri, que ha de crear els seus propis esdeveniments, adreçats al públic local i a les famílies. La celebració de l'Any Fabra és la contribució que hi fa La Unió de Comerciants Fabra Centre.

Els nostres socis

Sira's Joies
Bracafé
Patatús
La Esquinica
Administració de Loteria núm. 90
Airos fisioteràpia
Opticalia Jumir
Carregant...
x
X